Woensdag 22-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu Woensdag 22-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu

Woensdag 22-4

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg Gea

23 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Vandaag heeft Bert de dagopening verzorgt.
Bij Klaske vandaan reed Rian, de man van Klaske, mee naar Lelydorp omdat hij en Bert daar nog wat bouwmaterialen moesten halen. Rieneke en ik zijn eerst met John, de man van Nesta, naar de winkel om verf en rollers te kopen. Daarna zijn eerst de badkamers van de laatste verflaag gaan voorzien en vervolgens de achterbuurt van de bloementuin van Nesta gaan witten. Daar waren hele stukken erg ruw er deur zoog veel verf op omdat deze nog nooit geschilderd was. Deze hebben we vandaag twee keer gedaan en die is dus ook af nu. Er was vandaag een meisje flink ziek. Haar temp zat zeker ver boven de 39. Nesta vroeg me of een zetpil wijsheid zou zijn en toen ik dat bevestigde vroeg ze me of ik dat wilde gaan doen. Ach, het arme kind eerst wat te drinken gegeven en haar gebit klapperde tegen het glas. Na het middageten belde Bert om te zeggen dat we eerder gehaald zouden worden om eind van de middag bij Klaske te kunnen assisteren bij een training van tiener meisjes, over sexualiteit. Harry en Bert hadden aangegeven dat ze daar wel iets in wilden doen en Henk had gezegd dat ik dat vast ook wel zou willen. Dit was erg interessant. Wel wat persoonlijke vragen van Klaske en later ook nog van de meiden.
Ne deze training zijn we met z'n zessen nog even bij het vat wezen eten. Gezellig en erg lekker. Thuis nog een wasje in de machine gedaan en een andere opgehangen. Nu even aan de borrel en schrijven voor het reisdagboek. Het is leuk om reacties te lezen van jullie en we zijn bij het opstaan allemaal altijd heel nieuwschierig naar wat jullie hebben geschreven. Voor nu laat ik het er weer bij en drink mijn drankje op en ga straks slapen. Welterusten van ons allemaal, een dikke brassa en tot morgen maar weer.

  • 23 April 2015 - 10:39

    Danielle:

    Lieven mensen!
    Wat geweldig wat jullie allemaal doen daar. Wat zullen jullie veel indrukken op doen.
    En mooi om te zien wat Klaske allemaal doet en dat jullie een training mochten bijwonen (geven zelfs!), dan weet je ook waar je het voor doet allemaal. Deze mensen doen heel goed werk!! En zij kunnen echt iets betekenen voor de kids/jongeren in Suriname. Super dat jullie hiervan even deelgenoot mochten zijn.
    Fijn ook dat de vrouwen zoveel werk kunnen doen bij Maria Hoeve. Oh Gea, dan zou je zo'n meiske wel voor altijd vast willen houden.... toch! Schrijnend als je bedenkt hoeveel deze kinderen tekort zijn gekomen. Je hart huilt toch bij zoveel leed!
    Beste mensen, jullie zijn echt superkanjers!!!!! Petje af. Nog twee daagjes hard er tegenaan! Ik ben blij dat jullie het zo goed hebben met elkaar en dat er zoveel klussen gedaan kunnen worden.
    Veel liefs,
    Danielle
    Ps. En vandaag een verslag van de mannen erbij hoor!! :-)

  • 23 April 2015 - 12:17

    Simon En Anneke:

    leuk om jullie zo te volgen, vooral de foto's geven een beetje een beeld hoe het daar is.
    Nog een hele goede tijd samen en geniet ervan.

  • 23 April 2015 - 13:15

    Rineke:

    Ik ben ook iedere ochtend weer benieuwd wat er in jullie verslag staat. Zo te horen hebben jullie jezelf behoorlijk nuttig genaakt! Geniet van de laatste dagen. Voor iedereen een hele dikke knuffel!
    Liefs Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Gea

Hallo, ik ben Gea van Dijk en ik zal jullie via deze site op de hoogte houden van onze belevenissen tijdens de werkreis in april a.s.

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 4532

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 26 April 2015

werkreis Suriname 2015

Landen bezocht: