vooraf - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Gea Dijk - WaarBenJij.nu vooraf - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Gea Dijk - WaarBenJij.nu

vooraf

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg Gea

14 Maart 2015 | Nederland, Bodegraven

Hallo volgers en meelezers

Gisteravond hadden wij een info en kennismakingsavond met de mensen die op 16 april naar Suriname hopen te gaan. Er is natuurlijk nog niets zinvols over deze reis te melden maar voor de thuisblijvers misschien leuk om even te kijken hoe je nou dingen opzoekt op zo’n waarbenjij.nu site. Ik weet ook niet mee goed hoe het allemaal werkt dus maken we ff een probeerverslagje van tevoren.
We gaan met 6 personen naar Suriname: Bert Verhoek, Henk van Dijk, Gea van Dijk, Harrie van Ginkel, Frans-Hendrik de Vries en Rieneke de Vries. Voor de de Vriesjes is het allemaal helemaal nieuw maar de rest van de deelnemers waren eerder, meerdere malen in Suriname. We hebben besproken wat voor werk er daar voor ons ligt en welke tripjes we de eerste dagen zouden willen gaan doen. Daniëlle gaat nog even wat informatie proberen te krijgen voor de tripjes maar zoals het er nu voor staat, hopen we zaterdag en zondag op Tonka-eiland te bivakkeren. Dit is een eiland in het Brokopondo(stuw)meer. Veel mensen uit Paramaribo gaan in het weekend ook graag naar dit eiland toe om lekker te relaxen en te vissen. Voor vrijdag zal er waarschijnlijk een boottocht (waar we hopelijk dolfijnen zullen kunnen spotten) van Leonsberg naar Frederiksdorp (voormalige plantage waar slaven hebben gewerkt) op het programma staan en in de namiddag of avond even in de stad kijken en naar het Vat. Het Vat is een restaurant en kroeg, in Paramaribo, waar Nederlanders (en natuurlijk ook wel Surinamers) komen om elkaar te ontmoeten, te kletsen, te eten, te drinken, enz.
Bij Klaske (met een Surinamer getrouwde Nederlandse vrouw) staat er een klus te wachten: ze wil een verdieping op of een aanbouw achter hun woonhuis war ze trainingen kan geven voor mensen die werken in hun Christelijke gemeente. Dit gebeurd nu nog gewoon in de huiskamer van dit gezin en dat is niet goed om dit blijvend op deze manier te huisvesten. Als er bouwtekeningen uit Suriname komen kunnen de mannen zich erover buigen hoe en wat de beste en velligste weg is om aan deze wens te voldoen. Klaske woont al 6 jaar in Suriname en haar man heeft daar een tuinbouwbedrijf bij hun huis.
Alle vaccinaties zijn gehaald en een visum is tegenwoordig niet meer nodig. De toeristenkaart is voldoende en deze kunnen we op de dag van vertrek op Schiphol halen. Pasfoto hoeft hiervoor ook niet. Harrie gaat nog naar de ANWB om een internationaal rijbewijs te halen. Bert heeft dit maar het is wel handig als er nog iemand achter de hand is, voor het geval dat,……
Voor nu laat ik het even bij deze informatie maar jullie zullen ons hier kunnen volgens van 16 tot 26 april. Op 16 april hopen we om kwart over 11 in de ochtend te vertrekken en de terugreis is de nachtvlucht van 25 op 26 april. Dan zullen we op 26 april in de vroege ochtend landen op Schiphol. Waarschijnlijk zullen we daar dan een aantal van de volgers van deze site ontmoeten.

Groet en tot schrijfs, namens ons allen, Gea

• 16 April 2015 - 10:23

Daan En Nelleke Beudeker:

Allemaal een goede reis toegewenst en veel succes en ook plezier.

• 22 April 2015 - 21:49

Rina Verhoek:

Er is hier iets mis gegaan.Ben hartstikke benieuwd naar alle belevenissen,Lieve groeten.
    Rina Verhoek.