Vrijdag 24-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu Vrijdag 24-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag 24-4

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Gea

24 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Goede morgen allemaal. We gaan het vandaag anders doen. We beginnen eens met een verhaal voordat we gaan werken. Vandaag gaan we proberen alles af te werken. Bij Klaske gaan we de douche voegen en een kast afmonteren en bij Nesta misschien nog wat schilderwerk. I.v.m. Pamela weten we niet precies hoe het loopt.
terug kijkend kunnnen we erg tevreden zijn. Niet alleen om wat we gedaan hebben maar ook om wat we zelf ervaren hebben. Bij Nesta wisten we natuurlijk al wat er gebeurt en hoe zij op haar leeftijd 28 kinderen onderhoud en verzorgd. Diep respect voor deze vrouw die een oneindige energie lijkt te hebben. Bij Klaske ligt het wat anders. We zijn daar aan het werk gegaan zonder dat je direct haar werk ziet. Dat voelt in eerste instantie wat anders. Woensdag avond vroeg Klaske of we mee wilde werken aan een training voor tiener meiden. Harry Gea en ik zeiden hier spontaan ja tegen. Het was een traing over sex. Ik vond het indrukwekend hoe zij in staat is om 28 tiener meiden (14 tot 20 jaar) weet te bewegen om te praten over dit onderwerp. Meiden die al ervaren zijn op dit gebied maar ook ten diepste nog niets begrijpen van liefde gekoppeld aan sex en hoe dit thuishoort binnen de veiligheid van het huwelijk. Wij mochten hier ook een rol in spelen. Ze liet de meiden annoniem vragen stellen die wij mochten beantwoorden. Soms best even lastig voor ons om zulke vragen te beantwoorden. Ik vond het heel gaaf om klaske aan het werk te zien en ben onder de indruk van haar drive om kinderen hier in Suriname te helpen. Ze heeft een niet te stoppen energie en het was erg goed om bij hen te werken. Ik hoop dat we als stichting in staat zullen zijn om haar te gaan ondersteunen omdat we gezien hebben wat een belangrijk werk ze hier doet. Ik hoop dat mensen hierdoor gestimuleerd worden om voor haar te bidden om kracht en voldoende middelen om haar werk te kunnen doen. Veel plezier vandaag allemaal en wij gaan nog even aan de gang.

Groeten Bert

• 25 April 2015 - 11:56

Beudeker:

Hallo allemaal,

Leuk om jullie verslagen gelezen te hebben. Wat hebben jullie een werk verricht. Complimenten! Nou weer naar huis, vermoeid waarschijnlijk maar erg voldaan. Goede reis naar huis en behouden thuiskomst.