Donderdag 16-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu Donderdag 16-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu

Donderdag 16-4

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg Gea

17 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Het is warm en ik houd niet van die muskieten maar wat is het weer prachtig en heerlijk om hier te zijn. We gingen pas om iets voor 12 uur weg, dus een vertraging van een dik half uur. We hadden een geweldig zicht op de kust van Nederland. Dat heb ik nog nooit zo mooi kunnen zien. De haven van Rotterdam konden we zien liggen en alle Zeeuwse Eilanden. Echt schitterend. Daarna een stuk boven de Noordzee en toen Engeland over het breedste deel. Ook Geurnsey en Jernsey konden we zien liggen. Ja, en daarna alleen maar water tot we Suriname konden zien. Daar was het flink bewolkt maar toen we door het wolkendek zakten was weer dat prachtige groene land te zien met de kronkelende rivieren en lateriet wegen. Fantastisch! We hadden een geweldige vlucht en een perfecte landing. Ook de douanecontrole ging best vlot. We moesten wel erg lang op de koffers wachten. Bert was vast naar buiten gegaan voor de auto. Prima busje maar het was ff proppen om de koffers erin te krijgen en bij een beetje hard remmen kreeg Rieneke haast een koffer op schoot maar dat mocht de pret niet drukken. Bert geeft gereden naar het huis op de RIO de Janairostraat. Grooooooot huis. Kamers verdeeld en Bert heeft een kamer met 2 tweepersoonsbedden dus die heeft ruimte zat. 3 Badkamers is ook niet vervelend met 6 personen. Gelukkig is er tegenwoordig WiFi in het huis en kan ik dus gewoon op mijn gemak de verslagen maken en plaatsen. Voorheen moesten we geregeld door de wijk gaan rijden tot er ergens bereik was en dan snel het tevoren gemaakte verslag plaatsen. Dit is dus best prettig zo. Bert en Harry hebben net boodschappen gedaan en ook dat weer op zijn Verhoeks. Als 10 eieren lekker zijn, zijn 20 eieren beter. Geen idee wat ze verder allemaal hebben gehaald maar het zal wel goed zijn allemaal. O kijk nou, een kaars en wierook tegen de muskieten. Het is weer goed toeven hier.

• 17 April 2015 - 09:41

Danielle:

Hee allemaal daar!!!
    Wat heerlijk om dit eerste verslag te lezen. Ben natuurlijk VET jaloers!!! :-)
    Dat huis is dus helemaal goed. En Gea, wat dacht je van de warme douche?? Volgens mij ook voor het eerst! Heeft Henk Ravenhorst destijds geregeld! En fijn dat er wifi is.
    Nou, geniet van Suriname, in het bijzonder deze eerste paar dagen. Nog even lekker relaxen voordat het harde werken begint...
    Veel liefs van ons hier.
    Danielle + kids.

• 17 April 2015 - 10:48

Rineke :

Leuk, leuk, leuk. Geniet ook lkkr van de minder leuke dingen zoals muskieten enzo. Als je weer terug bent ga je ze vast nog missen

• 17 April 2015 - 12:05

Nel:

Ik lees blijheid in je verslag Gea. Geniet met volle teugen en ik kijk al uit naar je volgende stukje. Groetjes Nel.

• 19 April 2015 - 19:20

Lenny:

Hallo allemaal, wat een leuk begin van jullie reis, geniet ervan met elkaar,

Liefs lenny