Vrijdag 17-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu Vrijdag 17-4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gea Dijk - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17-4

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg Gea

17 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Ik baal nu echt. Ik heb verdikkeme al twee keer bijna het hele verslag getypt en eerste keer is er een probleem en wordt de pagana opnieuw geladen. Opnieuw begonnen en loopt de iPad vast. Is echt niet grappig zo.
Vooruit maar weer, derde poging.

Vandaag een volle dag. Bert had bedacht dat we vandaag vanuit de auto alle bezineswaardigheden van Paramaribo zouden gaan zien. Dat is natuurlijk goed te doen maar ook Frederiksdorp, Fort Nieuw Amsterdam en dolfijnen spotten moest erbij. Dit omdat we morgen een eind het oerwoud ingaan en daarvan pas zondagavond terug zullen komen.
We zijn begonnen met een rondrit door Paramaribo en heeft Bert heeft zijn kenmis van Suriname en Paramaribo met ons gedeeld. Wat weet hij veel te vertellen zeg, echt tof.
Daarna reden we naar Leonsberg om vandaar met de boot naar Frederiksdorp te gaan. Helaas hadden we vandaag wel veel regen maar de temperatuur was prima. Frederiksdorp,is een voormalige koffieplantege. Deze is opgekocht door een Nederlander en die heeft een deel van de gebouwen in oude staat terug gebracht. Hier is nu de mogelijkheid om een appartementje te huren voor een aantal dagen. Verder kun je er heerlijk eten en dat hebben we dan ook gedaan.
Vervolgens gingen we met de boot richting de oceaan tot vlak voor Braamspunt. Hier hebben we een heel aantal dolfijnen gezien. Dit zijn niet de dolfijnen die je in het dolfinarium te zien krijgt. Het zijn roze dolfijnen. Ze zijn kleiner, hebben een kortere snuit en bolle kop en een roze buik (vandaar de naam).
Hierna was er nog voldoende tijd om een kort bezoek te brengen aan Fort Nieuw Amsterdam. Tot slot zijn we nog de grote brug over gereden en hebben we nog wat boodschappen gedaan. Bij een kraampje hebben we pompelmoes gekocht en zoete banaantjes. En we moesten nog langs Klaske en daarna waren, met name Rieneke en ik erg moe.
Toen we thuiskwamen ben ik onder de douche gegaan en heerlijk in pyama met de iPad op schoot om jullie van ons belevenissen op de hoogte te stellen. Nu staat er weer een kaarsje op tafel en zitten we diep in gesprek over doop, belijdenis en ons kerkelijke verleden.

Overigens Daan, inderdaad, fijn dat warme water maar laat ik nou de enige zijn die lekker onder de koude douche gaat. Lekker opgefrist hoor.

Voor nu dus ff genoeg want ik ga me mengen in het gesprek.

Liefs allemaal en tot het volgende verslag.

• 18 April 2015 - 07:29

Rineke:

Jammer dat het zo veel regent, maar misschien is het ook wel lekker verkoelend;).
    Heel veel plezier in het oerwoud! Lkkr genieten met z'n allen.

Mam je bent wel een mafkees hoor, lekker warme douches in huis en dan nog onder de koude gaan staan:).

Liefs Rien en Roen

• 18 April 2015 - 07:43

Danielle:

Ja, Gea, zeker maf, eindelijk een warme douche in huis, ga je onder de koude douche staan.... brrrr! :-)
    Vanaf vandaag gaat het minder regenen volgens de weerberichten. Zou wel leuk zijn, nu jullie het binnenland in gaan.
    Nou, lieve mensen daar, geniet van de komende twee dagen op Isadou!! Ben ontzettend benieuwd hoe het daar is. We willen natuurlijk wel foto's zien..... Maar ja, we zullen denk ik pas maandagmorgen wat horen van jullie. Er zal vast geen internet zijn daar! :-)
    Veel liefs, Danielle

• 19 April 2015 - 19:27

Lenny:

Hoi Gea, leuk om zoveel te lezen over jullie reis en wat je ziet, wij zijn donderdag met een boot de zee op geweest en hebben de grijze dolfijnen gezien , wat een heerlijke dieren zijn het hè , ik heb er heel erg van genoten, voor mij nog maar een paar daagjes en dan ga ik weer naar huis, geniet er van jullie,

Liefs Lenny

• 20 April 2015 - 02:11

Henk:

Hoi Lenny wij hebben roze dolfijnen gezien en het is hier echt geweldig